Landsdækkende mediesucces
Opgave: Skaf vigtig omtale af kampagne for Kræftens Bekæmpelse, TrygFonden og Lommefilm.


Med nære elevhistorier blev et vigtigt budskab eksponeret for Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden gennem kampagnen: ‘Sluk Solariet’, som propr® i flere år har sikret fyldig landsdækkende omtale. 

Udfordring

At få skabt bred presseomtale i landets regioner af ‘Sluk Solariet’-kampagnen, som Kræftens Bekæmpelse, TrygFonden og Lommefilm hvert år står bag. Kampagnen lærer børn og unge, at solarium er farligt og kræftfremkaldende bl.a. gennem en filmkonkurrence, hvor børnene selv opbygger og filmer oplysningsfilm mod solariebrug. Årets bedste film bliver genindspillet med rigtige skuespillere og vist som forfilm i biografen.

Løsning

I flere år har vi tilrettelagt og eksekveret en landsdækkende pressekampagne med fokus på at formidle gode, nære elevhistorier og ‘Sluk Solariet’s budskaber gennem omfattende medieomtale. Vi har udarbejdet relevant materiale og personligt kontaktet de enkelte redaktører og journalister for at sikre maksimal omtale. Sideløbende har vi koordineret indsamling af pressefotos fra de enkelte events, således at historien blev præsenteret bedst muligt.

Resultat

Gennem flere år har vi sikret bred omtale af den vigtige kampagne. Alene i det første år opnåede kampagnen hele 16 fyldige omtaler, og er regionalt blevet omtalt i bl.a. TV 2, TV 2 Nord, TV 2 Østjylland, Århus Stiftstidende, Nordjyske Stiftstidende, JydskeVestkysten, Frederiksborg Amtsavis og Nordvestnyt.


»Først modtog vi professionel og relevant sparring til vores kampagne, og dernæst viste propr® sig meget effektiv i eksekveringen, så vi endte med mere eksponering end forventet. Vi anbefaler derfor propr® som en både behagelig og effektiv samarbejdspartner.«

Kasper B. Olesen, partner, Lommefilm ApS