Rekord i pressedækning
Opgave: Læg og eksekver strategi for European Inventor Award.


Over 35 danske medier dækkede European Inventor Award, da propr® var med til at lægge og eksekvere den globale strategi for Den Europæiske Patentmyndighed. 

Udfordring

Den Europæiske Patentmyndighed (EPO) ønskede bred og massiv dansk pressedækning af den prestigefyldte prisoverrækkelse European Inventor Award og de nominerede virksomheder.

Løsning

Vi var med til at planlægge en tre-plans-strategi for hele eventen og stod for at håndplukke og kontakte specifikke danske journalister på førende medier i hvert led af strategien. For at maksimere presseomtalen blev alt internationalt pressemateriale adapteret med danske vinkler, ligesom vi deltog i planlægningen og eksekveringen af den internationale pressetur med erhvervsjournalister fra hele verden. Ligeledes udarbejdede vi en omfattende Q&A til det internationale pressemøde.

Resultat

Pressedækningen i Danmark slog rekord med omtale i over 35 medier. Aldrig før har EPO og European Inventor Award fået så meget dansk pressedækning. Faktisk var dækningen tredjestørst i verden målt på antallet af presseklip og dermed foran langt større nationer med langt flere medier såsom USA, Frankrig, Spanien og Australien.