Hjælpearbejde fik et ordentligt boost af velfortalt og personlig historie fortalt i selskab med to meget søde kameler.
Udfordring
CARE ønskede landsdækkende TV-omtale af deres webshop i håbet om at skaffe flere midler til hjælpearbejdet op til jul. Ligesom andre hjælpeorganisationer tilbyder CARE, at man køber en række fornødenheder til verdens fattige i gave – heriblandt kameler til fattige kvinder i Niger.
Løsning
Kamelerne som ny gavemulighed blev nyhedskrogen, eftersom selve “Giv en ged”-konceptet var velkendt. Efter at have fremtryllet to kameler – Abu og Ali – og allieret os med CAREs ambassadør, Emilia van Hauen, lykkedes det at få CARE i Go’ Morgen Danmark en råkold decembermorgen i Tivoli.
Resultat
CARE opnåede over 14 minutters eksponering på TV 2. To kamelridende studieværter og Emilia van Hauens personlige historie fra Niger fik skabt opmærksomhed, og CARE øgede sin omsætning i webshoppen markant.