tlf.: +45 36 96 07 78

  • da
  • en

Sluk solariet: Landsdækkende mediesucces

Udfordring

At få skabt bred presseomtale i landets regioner af ’Sluk Solariet’-kampagnen, som Kræftens Bekæmpelse, TrygFonden og Lommefilm hvert år står bag. Kampagnen lærer børn og unge, at solarium er farligt og kræftfremkaldende. En stor del af kampagnen består af en landsdækkende filmkonkurrence, hvor Lommefilm afholder workshops på tyve udvalgte skoler over hele landet. Her lærer børnene at skyde og klippe deres egne oplysningsfilm mod solariebrug. Årets bedste film bliver genindspillet med rigtige skuespillere og vist som forfilm til Twilight-filmene i landets biografer.

Løsning

I både 2011 og 2012 har propr tilrettelagt og eksekveret en landsdækkende pressekampagne med fokus på at formidle de gode, nære elevhistorier og Sluk Solariet’s budskaber gennem regionale og lokale medier. propr kontaktede personligt de enkelte redaktører og journalister og udarbejdede pressemateriale, der var let at adoptere for medierne. Sideløbende koordinerede propr indsamling af pressefotos fra de enkelte events, således at historierne blev præsenteret bedst muligt.

Resultat

propr har begge år været med til at sikre bred, regional omtale af den vigtige kampagne. Trods kampagnen i 2011 foregik samtidig med folketingsvalget opnåede kampagnen hele 16 fyldige regionale og lokale omtaler i bl.a. Nordjyske Stiftstidende, Aarhus Stiftstidende, Nordvestnyt og Jydske Vestkysten. I 2012 lå fokus særligt på TV og her blev det til ni, solide omtaler i bl.a. TV 2 Nord, TV 2 Østjylland, Nordjyske Stiftstidende og Frederiksborg Amtsavis.

– Først modtog vi professionel og relevant sparring til vores kampagne og dernæst viste propr sig meget effektiv i eksekveringen, så vi endte med mere eksponering end forventet. Vi kan derfor anbefale propr som en både behagelig og effektiv samarbejdspartner.

– Kasper B. Olesen, partner, Lommefilm ApS