tlf.: +45 36 96 07 78

  • da
  • en

Danner: 34 procent flere voldsudsatte fik hjælp

Date: 14. januar 2013 Category:

Danner: 34 procent flere voldsudsatte fik hjælp

Udfordring

NGO’en Danner, der kæmper for at beskytte voldsudsatte kvinder og børn, ønskede at skabe øget opmærksomhed om sin netrådgivning for at kunne hjælpe endnu flere. Men Danner havde svært ved at nå målgruppen blandt kvinder i alderen 18-45 år. Succeskriteriet var derfor at få mærkbart flere brugere via internettet.

Løsning

propr udarbejdede en kommunikationsstrategi til kampagnen samt en plan for markedsføringsindsatsen – med fokus på udvikling af en budskabsplatform, som på respektfuld vis henvendte sig til den voldsudsatte. propr fungerede som ekstern projektleder og udviklede, koordinerede og eksekverede kampagnens visuelle udtryk i form af annoncer og gratis-postkort centreret om de fonetiske ordbogsdefinitioner af ordene ’respekt’ og ’kærlighed’. Samtidig stod propr for redaktionel omtale og placering af annoncer i udvalgte medier og for udvikling af landingpage til opsamling af internetbrugere.

Resultat

Over en periode på fem måneder lykkedes det at få eksponeret budskabet om netrådgivningen til akkumuleret 3,5 mio. læsere af magasiner og ugeblade gennem annoncering og redaktionel omtale. Online fik budskaberne 1,8 mio. visninger og 66.000 kort blev afsat fra landets gratis-postkortstativer. Ved kampagnens slutning i foråret 2012 blev der målt en øget henvendelse til netrådgivningen på hele 34 procent.

– propr er engageret og kreativ og har givet Danner god sparring og en rigtig fin kampagne. De enkle postkort med de korte statements er virkelig godt fundet på. De har den rette tone i forhold til målgruppen.

Maria Stetter Rubin, Kommunikationschef, Danner